Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP)
Adres elektronicznej skrzynki podawczej Technikum nr 18 we Wrocławiu to:
/Tech18Wroclaw/SkrytkaESP
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
Profil Szkoły znajduje się pod adresem
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/Tech18Wroclaw
W celu dostarczenia do Technikum nr 18 we Wrocławiu dokumentu elektronicznego, należy zarejestrować się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem epuap.gov.pl .
Przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji Technikum nr 18 we Wrocławiu.
Do formularza można dodawać załączniki o następujących rozszerzeniach: .doc, .docx, .gif, .jpg (.jpeg), .ods, .odt, .pdf, .png, .rtf, .svg, .tif (.tiff), .txt, .xls, .xlsx, .xml.
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego to 5 megabajtów. W ramach usługi centralnej „Pismo ogólne” można dołączać pliki do 500 megabajtów. Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie (zawirusowane lub .exe będą automatycznie usuwane).
Po założeniu konta i zalogowaniu się na ePUAP, użytkownik ma dostęp do sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych i doręczania dokumentów elektronicznych do naszej placówki.
W celu wysłania pisma, w ramach usługi centralnej, należy kliknąć na link poniżej:
- następnie klikamy: Załatw sprawę,
- następnie w polu Ustaw / zmień adresata wpisujemy: Technikum nr 18
poniżej w okienku pojawi się odnaleziony adresat j.w. (nazwa skrzynki pojawi się obok /Tech18Wroclaw/SkrytkaESP) (klikamy na niego)
- następnie z rozwijanego menu wybieramy rodzaj pisma (np. wniosek, podanie, opinia itp.), tytuł pisma (np. opinia psycholog Jan Kowalski),
- następnie możemy dodać opis,
- kolejnym krokiem jest dodanie załącznika ( o ile go posiadamy), np. zeskanowaną opinie psychologa dotyczącą ucznia Jan Kowalski,
- klikamy dalej i na zakończenie, klikamy podpisz i wybieramy czy będzie to podpis Zaufany (czyli podpis profilem zaufanym) czy podpis Kwalifikowany (czyli podpis certyfikatem kwalifikowanym).
Odnośnie spraw załatwianych w trybie postępowania administracyjnego konieczne jest podanie imienia, nazwiska, adresu oraz złożenie podpisu osoby wnoszącej pismo.
Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje, zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny, jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany ePUAP. Profil zaufany ePUAP może założyć każda pełnoletnia osoba na platformie epuap.gov.pl .
Po złożeniu elektronicznego wniosku w systemie ePUAP profil zaufany można potwierdzić w ciągu 14 dni w wybranych urzędach i instytucjach. Pełna lista „punktów potwierdzających” udostępniona jest na stronie: Strona główna ePUAP » POTWIERDŹ PROFIL ZAUFANY » Znajdź punkt potwierdzający.
Wybrane przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące dokumentów elektronicznych: Art. 14, Art. 39(1), Art. 63, Art. 46, Art. 217 § 4.